ترکمنستان تنیس

مسابقات جایزه بزرگ تنیس مردان ایران به میزبانی مشهد برگزار می‌شود

اخبار تنیس - آخرین اخبر تنیس ایران و جهان

رییس هیات تنیس خراسان رضوی گفت: در نیمه دوم اسفند ماه مسابقه جایزه بزرگ هزار امتیازی مردان کشور که بالاترین رده مسابقات تنیس کشور است را در مشهد برگزار خواهیم کرد.

در حال حاضر از زیرساخت برگزاری مسابقات بزرگ‌تر در مشهد برخورداریم. در نظر داریم میزبانی مسابقات بین‌المللی را در مشهد قبول کنیم تا شاهد حضور ورزشکاران خارجی در مرکز استان خراسان رضوی باشیم. این مسابقات در تقویم فدراسیون قرار خواهد گرفت و هر سال مشهد میزبان این دوره از مسابقات خواهد بود.

وی در خصوص برگزاری مسابقات رده سنی زیر ۱۸ سال کشور در مشهد اظهار کرد: مسابقات رده‌های سنی تنیس کشور از یک تا ۹ آبان ماه با حضور ۳۵۰ ورزشکار از سراسر کشور در مشهد برگزار شد. در رده سنی زیر ۱۰ سال این رقابت‌ها رامتین رافعی از استان اصفهان، در رده سنی زیر ۱۲ سال سروش معدنیان از استان تهران، در رده سنی زیر ۱۴ سال پارسا ثمره از مشهد، در رده سنی زیر ۱۶ سال پارسا فرقانی از استان اصفهان و در رده سنی زیر ۱۸ سال علی بهشتی از استان اصفهان به مقام نخست دست یافتند.

این مسابقات در هفت زمین برگزار شد. این دوره از مسابقات بالاترین آمار شرکت‌کننده در کشور را به خود اختصاص داد. مسابقات تنیس در ورزشگاه آزادی تهران با حضور ۲۵۰ نفر برگزار می‌شود اما این دوره از مسابقات با حضور ۳۵۰ ورزشکار برگزار شد و به علت حجم بالای بازی‌ها، برگزاری رقابت‌ها برخی از روزها تا ساعت یک بامداد به طول می‌انجامید.

اسپانسر و حامی مسابقات هیات تنیس استان بود. یکسری از صاحبان صنایع در برگزاری این مسابقات به ما کمک کردند. فرمت برگزاری مسابقات رده سنی به این شکل است که شرکت‌کنندگان برای حضور در مسابقه باید حق ثبت‌ نام پرداخت کنند. هیات تنیس استان نیز با هزینه ثبت‌ نام و کمک برخی از مدیران صنایع و بودجه هیات توانست این دوره از مسابقات را برگزار کند.

برگزاری این دوره از مسابقات در مشهد بی‌سابقه بود و تاکنون مسابقاتی با این فرمت و حجم شرکت‌کننده در مشهد برگزار نشده بود. قطعا در آینده هیات تنیس خراسان رضوی میزبان مسابقات بزرگ‌تری خواهد بود. تاکنون تمرکز و انرژی خود را روی مسائل سخت‌افزاری گذاشته بودیم. نخستین هیات تنیس در سطح کشور هستیم که از سالن بدنسازی اختصاصی و تنیس‌شاپ برخوردار است. از هم‌اکنون تمام انرژی خود را روی برگزاری مسابقات و احیای هیات تنیس شهرستان‌ها خواهیم گذاشت.

یک ماه است که توجه خانواده تنیس کشور به مشهد جلب شده و مشهد پایتخت تنیس کشور شده بود. در همین راستا امکانات زیادی فراهم کردیم که مورد رضایت رییس فدراسیون و کارشناسان تنیس کشور قرار گرفت


تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰

منبع : ایسنا