رولان گاروس

شوک در فرانسه؛ اوساکا از رولان گاروس انصراف داد

اخبار تنیس - آخرین اخبر تنیس ایران و جهان

نائومی اوساکا پس از پیروزی در دور اول خود در رولان گاروس که این یکشنبه برگزار شد، در جلسه مصاحبه مطبوعاتی حاضر نشد و به همین دلیل ۱۵۰۰۰ دلار جریمه شد.

این اقدام او با واکنش شدید مسئولان تنیس فرانسه و سایر گرند اسلم‌ها روبه‌رو شد و آن‌ها در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند در صورتی که اوساکا به تعهدات رسانه‌ای خود پایبند نباشد او را از مسابقات اخراج خواهند کرد.

همین امر باعث شده تا تنیسور شماره دو جهان از شرکت در مسابقات اوپن فرانسه انصراف دهد.

اوساکا روز گذشته در توییتر خود نوشت: “بهترین چیز برای این مسابقات، دیگر بازیکنان و سلامت خودم این است که انصراف دهم تا همه بتوانند روی ادامه رقابت های تنیس در پاریس تمرکز کنند.”

تصمیم برای انصراف از مسابقات پس از تحمل انتقادات شدید مطبوعات نسبت به بازی او در زمین های خاک رس صورت می گیرد.

در بیانیه ای که این برنده چهار گرند اسلم جهان هفته گذشته منتشر کرد آمده بود: “اغلب فکر می کنم که مردم هیچ اهمیتی به سلامت روان ورزشکاران نمی دهند و این هر زمان که من یک کنفرانس مطبوعاتی را ببینم یا در آن شرکت کنم بیشتر به نظر می آید.”

علاوه بر این اوساکا در مورد اینکه چگونه از ورزشکاران سوالاتی پرسیده می شود که “چندین بار به آنها پاسخ داده اند یا سوالاتی پرسیده می شود در ذهن آنها تردید ایجاد می کند…” نیز صحبت کرده است.

اوساکا در بیانیه انصراف خود روز دوشنبه در توییتر خود درباره نبرد شخصی اش با افسردگی و اینکه چقدر کنار آمدن و مدیریت کردن این وضعیت برایش سخت بوده نیز نوشت.

اوساکا نوشت: “حقیقت این است که من بعد از قهرمانی در مسابقات اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۸ دچار دوره‌های طولانی افسردگی شدم که مقابله با آن برایم بسیار سخت بوده است. همه آ‌نهایی که من را می‌شناسند می‌‌دانند من آدم درون‌گرایی هستم. با وجود اینکه خبرنگاران همواره با من مهربان بوده‌اند، همیشه قبل از صحبت کردن با رسانه‌ها دچار اضطراب می‌شوم. در پاریس احساس اضطراب و آسیب‌پذیری زیادی داشتم، به همین خاطر فکر کردم بهتر است از حضور در کنفرانس های مطبوعاتی صرف نظر کنم و آن را اعلام کردم چون احساس می‌کردم قوانین ما در رابطه با این موضوع قدیمی هستند و باید این موضوع را برجسته کنم. برای مدتی از مسابقات کناره‌گیری می‌کنم اما علاقه‌مند هستم تا در زمان مناسب با مسئولان صحبت کنم تا بررسی کنیم چگونه می توان شرایط را برای بازیکنان، هواداران و رسانه‌ها بهبود ببخشیم.“

انصراف یکی از بزرگترین ستاره های تنیس جهان ضربه بزرگی برای مسابقات اوپن فرانسه خواهد بود. علاوه بر این انصراف این تنیسور ژاپنی باب بحث درباره افسردگی ورزشکاران و فشاری که دائماً در رویدادهای بزرگ متحمل می شوند را باز خواهد کرد.


تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰