جوکوویچ

شبی که دنیا با جوکوویچ گریه کرد

اخبار تنیس - آخرین اخبر تنیس ایران و جهان

تنیسور صربستانی که در مسابقات حساس و مهم هیچ‌گاه حمایت تماشاگران را به همراه نداشت و همواره در مصاحبه‌هایش در این خصوص مورد سئوال قرار می‌گرفت، دیشب روی دیگری از شخصیت خود را نشان داد که دنیای تنیس را در بهت و حیرت فرو برد. ماجرا از این قرار بود که جوکوویچ افسانه‌ای برای جاودانه شدن در دنیای تنیس از نظر تعدد کسب عناوین قهرمانی در مسابقات گرنداسلم می‌بایست از سد دنیل مدودف پرانگیزه عبور می‌کرد تا علاوه بر کسب ۲۱ امین قهرمانی، به کلندراسلم هم دست پیدا می‌کرد. اما مدودف که در شب سومین سالگرد ازدواج خود با همسرش پای به کورت ارتور اش نهاده بود، عملکردی بی‌نظیر داشت و دو ست اول را به نفع خود تمام کرد. در ست سوم هم نوله را دوبار بریک کرد و در آستانه قهرمانی قرار داشت. اما در این لحظات برای اولین بار در نیویورک، تمام تماشاگران به حمایت از نوله پرداختند و در رفتاری خارج از عرف اقدام به ایجاد مزاحمت در سرویس‌های مدودف کردند که با به‌هم خوردن تمرکز او همراه شد و جوکوویچ توانست حساب کار را ۴-۵ کند. اینجا بود که جرقه درام نوله زده شد و صربیناتور که همیشه روبروی تماشاگران قرار داشت، از شدت هیجان اختیار خود را از دست داد و به شدت گریست. تصاویری که پیش از این هرگز از جوکوویچ ندیده بودیم.
هرچند حمایت تماشاگران منتهی به بازگشت نوله نشد و این مدودف بود که قهرمان یو‌اس اوپن شد اما جوکوویچ یکی به گفته خودش شبی رویایی را در نیویورک سپری کرد. واکنش نواک به اتفاقات مسابقه پایانی بود بر این ایده نادرست که “رفتار تماشاگران برای جوکوویچ اهمیتی ندارد!”

جوکوویچ به خوبی نشان داد که نه‌تنها دیشب که در تمام طول دوران ورزشی‌اش، واکنش تماشاگران برایش مهم بوده ولی به روی خودش نمی‌آورد. جوکوویچ در مصاحبه پایان بازی در حالی که مجددا اشک‌هایش روی گونه اش جاری شده بود گفت:” تبریک به دنیل، عملکردت در فینال و کل مسابقات فوق‌العا‌‌ده‌ بود. اگر یک نفر استحقاق قهرمانی در گرند اسلم را داشته باشد آن فرد تو هستی. آفرین. آرزو می‌کنم به گرند اسلم‌های بیشتری دست پیدا کنی.من خوشحال‌ترین مرد روی زمین هستم چراکه شما (هواداران) امشب کاری کردید که احساس خاصی را تجربه کنم. هیچ وقت چنین حسی را در نیویورک تجربه نکرده بودم.»
هرچند یواس‌اوپن ۲۰۲۱ نتوانست جوکوویچ را در تاریخ جاودانه کند، اما بدون شک شروعی بود بر ورود جوکوویچ به قلب‌های تماشاگران بی‌طرف دنیای تنیس و از این نظر شاید دستاوردی به مراتب بزرگ‌تر برای صربیناتور محسوب شود چرا که او می‌تواند در سال ۲۰۲۲ قهرمانی‌هایش را بیشتر کند اما شاید دیگر فرصتی چنین فوق‌العاده برای جا‌خوش کردن در دل تماشاگران بدست نمی‌آورد.


تاریخ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۴۰۰