فدراسیون

رییس فدراسیون: چالش زمین تنیس یک بار برای همیشه حل شود

اخبار تنیس - آخرین اخبر تنیس ایران و جهان

داوود عزیزی اظهار داشت: تاکنون ۲ بار برای برطرف شدن مشکل زمین تنیس با مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در دولت سیزدهم گفت و گو و مذاکره کردیم که در حال انجام است. اما متاسفانه فدراسیون تنیس از ابتدایی‌ترین امکانات مورد نیاز خود (زمین) برخوردار نیست.

وی ادامه داد: از طرفی به دنبال کسب میزبانی رقابت‌های بین‌المللی در ایران هستیم. اما دغدغه نداشتن زمین مناسب را داریم و باید دنبال زمین برویم و این برای فدراسیونی که زمین ندارد خوب نیست. در حالی که محل فدراسیون در مرکز ثقل زمین‌های تنیس ایران است اما زمین ندارد. هرچند تفاهم‌نامه‌ایی با بهره‌بردار در چندماهه گذشته امضا شده تا زمین در ساعت‌های خاص در اختیار فدراسیون و تیم‌های ملی باشد اما این جوابگوی تنیس نیست.

رییس فدراسیون تنیس اضافه می‌کند: در چهار ماهه گذشته موفق به دیدار وزیر ورزش و جوانان نشدم که امیدوارم در دیدار با سیدحمید سجادی این مسایل مطرح و تصمیم نهایی برای زمین تنیس گرفته شود.

عزیزی یادآور شد: فدراسیون زمانی صاحب بهترین مجموعه‌ها بود. حال متاسفانه از ابتدایی‌ترین نیاز یک فدراسیون بی‌بهره است. البته قانونگذار در راستای تبصره پنج ماده ۶۹ قانون الحاق ۲ این اجازه را داده است تا بتوانیم کمپ‌های تیم‌های ملی را از وزارت ورزش بگیریم. اما اینکه فدراسیون بخواهد در قالب مزایده زمین‌ها را دریافت کند امکان ندارد زیرا باید هزینه آن پرداخته شود و فدراسیون که منبع درآمد خاصی ندارد و بخشی عمده هزینه را از دولت می‌گیرد. باید به سمتی رفت تا بخشی از زمین‌ها را در اختیار فدراسیون‌ها قرار داد. همانطور که وزیر ورزش اشاره کرد که این معضل را باید برطرف کرد.

وی همچنین درباره جام حذفی تنیس مردان و زنان هم گفت: از یک ماه قبل جام خلیج فارس تنیس در ۲ بخش زنان و مردان آغاز شد که در بخش زنان ۵۸ تیم طی ۲ هفته رقابت کردند. یکی از اتفاق‌های خوب در بخش تنیس زنان حضور ۲ تیم زیر۱۴ سال در قالب تیم ملی آینده‌ساز در بخش دختران و پسران بود و برای اولین بار هم در جام حذفی تنیس زنان از یک بازیکن خارجی استفاده شد.

رییس فدراسیون تنیس ادامه داد: البته در بخش مردان ۶ بازیکن خارجی حضور داشتند و اتفاق خوبی بود.

وی درباره رقابت‌های فیوچرز در ایران گفت: قصد نداریم رقابت‌های فیوچرز را در ایران برگزار کنیم. سال‌های گذشته با ۸۰ میلیون برگزار می‌شد اما اکنون باید با هزینه ۱۵ میلیارد ریالی برگزار کرد. از طرفی جذب حامیان مالی هم سخت‌تر و شرایط ارزی هم سنگین‌تر شده است و این‌ها شرایط را برای میزبانی رقابت‌های فیوچرز در ایران سخت کرد.


تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰

منبع : ایرنا