تنیس ویمبلدون

جوکوویچ در فینال ویمبلدون حریف متئو برتینی ایتالیایی شد

اخبار تنیس - آخرین اخبر تنیس ایران و جهان

متئو برتینی ایتالیایی با نمایشی خیره‌کننده توانست پس از پشت سر گذاشتن هوبرت هورکاچی که فدرر را شکست داده بود، خود را برای اولین بار به فینال ویمبلدون برساند و برای کشورش تاریخ‌ساز شود.

تنیسور ایتالیایی در دیداری که بیش از دو ساعت و نیم به طول انجامید، حریف لهستانی خود را که قبلاً هرگز از مرحله سوم هیچ گرند اسلمی صعود نکرده بود با نتایج ۶-۳، ۶-۰، ۶-۷ و ۶-۴ با برتری ۳-۱ شکست داد.

هم برتینی و هم هوراکاچ پس از راهیابی به مرحله نیمه نهایی امیدوار بودند که اولین مردان کشورهای خود باشند که در مسابقات All England Club به فینال می رسند.

اما این برتینی بود که در دومین نیمه نهایی گرند اسلم خود برتر ظاهر شد و توانست برای کشورش افتخارآفرین شود.

وقتی که برتینی در دو ست اول با قدرت و با نتایج ۶-۳ و ۶-۰ حریف لهستانی خود را شکست داد، به نظر می رسید که خیلی زود تکلیف برنده میدان مشخص شده باشد، اما در ادامه هورکاچ که پس از پیروزی قاطعانه مقابل فدرر در یک چهارم نهایی، انتظار نمایش بهتری از او می‌رفت، توانست برتینی را در ست سوم شکست دهد تا حساب کار ۲-۱ شود و مسابقه جدیتی بیشتر به خود بگیرد.

در پایان اما تلاش های هورکاچ کافی نبود چرا که برتینی با ارائه یک نمایش برتر در ست چهارم توانست پیروزی را به چنگ بیاورد و جایگاهش در اولین فینال گرند اسلم حرفه ای خود را به شایستگی به دست بیاورد.

برتینی پس از این مسابقه گفت: “خیلی ممنونم. هیچ کلامی برای بیان احساساتم نمی یابم… واقعا… چند ساعتی نیاز دارم تا هضم کنم که چه اتفاقی افتاده است. من مسابقه فوق العاده ای داشتم، از حضور تماشاگران، خانواده ام و همه تیم لذت بردم.

فکر می کنم که من هیچوقت حتی رویای این را هم نمی دیدم چرا که حتی برای رویا هم زیادی بزرگ به نظر می رسید. بسیار خوشحالم.

بعد از ست سوم احساس می کردم که شایسته پیروزی بودم، اما ست را واگذار کردم. به خودم گفتم اهمیتی ندارد. احساس می کردم که بازیکن قوی‌تری هستم و این همان چیزی بود که به خودم گفتم و در نهایت هم جواب داد.

تا به اینجا امروز بهترین روز در زندگی حرفه ای من در دنیای تنیس بوده است، اما امیدوارم که یکشنبه حتی بهتر هم بشود. باورکردنش سخت است اما من دارم این کار را می کنم پس باید باورش کنم!”

حریف برتینی در فینال ویمبلدون نواک جوکوویچ خواهد بود.

روز یکشنبه علاوه بر فینال ویمبلدون، ایتالیایی ها یک فینال بسیار مهم دیگر نیز در پیش دارند؛ فینال یورو ۲۰۲۰ برابر انگلیس در ومبلی لندن.

به نظر می رسد که این روزها شانس به ایتالیایی ها رو کرده است، باید دید که آیا روز یکشنبه نیز در این دو فینال مهم و تاریخی همچنان بخت با آنها یار خواهد بود؟


تاریخ انتشار : ۱۹ تیر ۱۴۰۰