اندی ماری

جنجال توالت در یک مسابقه مهم تنیس

اخبار تنیس - آخرین اخبر تنیس ایران و جهان

اندی ماری ستاره اسکاتلندی تنیس جهان می‌گوید استفانو سیتسیپاس تنیس‌باز یونانی و نفر سوم رنکینگ جهانی دیگر از نظر او قابل احترام نیست. ماری این حرف را به این دلیل زد که در نبرد دو تنیس‌باز در رقابت‌های اُپن آمریکا، سیتسیپاس چندین بار زمین را ترک کرد تا به توالت برود و در مسابقه وقفه ایجاد کرد.

ماری در این مسابقه که ۵ ست طول کشید نمایش قابل قبولی داشت اما در نهایت به حریف یونانی خود باخت. مسابقه‌ای که تقریباً پنج ساعت طول کشید اما تنیس باز اسکاتلندی حریف خود را به وقت‌کشی در جریان مسابقه و زمان خریدن برای خود متهم کرد چون او چندین بار زمین مسابقه را ترک کرد.

قبل از شروع ست پنجم، سیتسیپاس، حدود ۷ دقیقه از زمین خارج شد و همین موضوع خشم و اعتراض ماری به سرداور مسابقه را برانگیخت. از صدایی که از مکالمه ماری با سرداور مسابقه شنیده شده، مشخص است که او حریفش را به تقلب متهم می‌کند.

ماری عصبانی از ناظر مسابقه هم می‌پرسید: «توالت همین بغل است. آنجا دارد چه کار می‌کند؟ من در عمرم اینقدر طولانی در توالت نبوده‌ام!» او همچنین با عصبانیت گفت: «قضیه این نیست که چند بار زمین را ترک کرده، بلکه مدت زمان طولانی که هر بار طول می‌کشد ناراحت کننده است. شما حق نداری این همه یک بازی را متوقف کنی، این از نظر جسمی روی بدن شما تاثیر می‌گذارد. واقعاً ناراحت کننده است چون فکر می‌کنم این اتفاق روی نتیجه مسابقه تأثیر گذاشت. نمی‌گویم من حتما برنده می‌شدم اما بعد از آن وقفه‌ها اتفاقات بازی تغییر کرد.»

هر بازیکن در مسابقاتی که پنج ست طول می‌کشد دو بار «تویلت برک» یا وقفه برای دستشویی رفتن دارد. سیتسیپاس دو بار به مدت طولانی از این زمان استفاده کرد و دو بار هم تایم پزشکی طولانی و چند دقیقه‌ای از داوران گرفت و ماری معتقد است این کارها نوعی تقلب بوده: «او بازیکن خوبی است اما من خودم هیچ‌وقت در بازی وقتم را برای این کارها نمی‌گذارم، باید بگویم احترامم را نسبت به او از دست داده‌ام.»

ماری همچنین در توئیتی به کنایه نوشت: «توالت رفتن سیتسیپاس همانقدر طول می‌کشد که به فضا رفتن جف بزوس!»

چند رسانه انگلیسی از این اتفاق باتیتر «توالت گیت» یا رسوایی توالت در مسابقات تنیس یاد کرده‌اند.


تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۰