تنیس چین

تنیس باز چینی ادعای جنجالی خود را پس گرفت

اخبار تنیس - آخرین اخبر تنیس ایران و جهان

پنگ، بازیکن تنیس در اوایل ماه جاری در پستی در سایت شبکه اجتماعی چینی Weibo اتهاماتی را علیه ژانگ گائولی، معاون نخست‌وزیر سابق چین مطرح کرد. ادعا شده بود که پنگ مورد آزار جنسی از سوی این مقام مسئول قرار گرفته است.

این پست بعدا پاک شد و سپس هیچ خبری از این تنیسور شنیده نشد و او حتی مدتی ناپدید بود.

این اتفاق بازخورد زیادی داشت و خیلی ها به انتقاد از مسئولان چینی پرداختند. اکنون پنگ شوآی، ستاره تنیس چینی گفته که هرگز کسی را به تجاوز جنسی به خود متهم نکرده و پستی که او در اوایل ماه گذشته در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بود، سوءتفاهم بوده است.
او گفت:‌ باید بر یک نکته تاکید کنم که بسیار مهم است؛ من هرگز نگفته‌ام یا ننوشته‌ام که کسی به من تجاوز جنسی کرده است. من باید به وضوح بر این نکته تاکید کنم. کمیته بین المللی المپیک با این تنیسور چینی دو بار ارتباط تصویری داشته است.

این تنیسور چینی در ویمبلدون در سال ۲۰۱۳ و سال بعد در مسابقات آزاد فرانسه در تنیس دو نفره مقام نخست را به دست آورد. در تک‌نفره، او رتبه ۱۴ در جهان را به خود اختصاص داد و در سال ۲۰۱۴ به نیمه‌نهایی اوپن آمریکا رسید. مردی که پشت اتهامات تجاوز جنسی ادعا شده است، مقام سابق حزب کمونیست چین، ژانگ، اکنون ۷۵ سال دارد. او بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ معاون نخست وزیر بود.


تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰